Meteen naar de inhoud

Paarse Vrijdag

lesmateriaal

Jezelf zijn is een feestje, en een feestje moet je vieren! Daarom kleuren we op Paarse Vrijdag alle scholen paars. Jij doet toch ook mee?

Door als school of als klas mee te doen aan Paarse Vrijdag, laat je zien dat iedereen bij jou op school zichzelf kan zijn en niemand gepest of uitgesloten mag worden om wie die is of op wie die verliefd wordt.

Op deze pagina vind je al het digitale materiaal bij de lesbrieven uit het Paarse Vrijdag pakket 2022.

COC Nederland stelt gratis Paarse Vrijdag pakketten beschikbaar voor basisscholen. In het pakket zit onder andere het prentenboekje Storkie viert een feestje, gespreksgedichten op posterformaat en spullen om je school paars te versieren. Het Paarse Vrijdag pakket bestellen kan via deze link

Extra materiaal

De eerste bestellers van van het Paarse Vrijdag pakket ontvangen een extra prentenboek of gedichtenposter. Klik hier voor de bijbehorende lesbrieven.

Onderbouw - Groep 1 en 2

Kleurplaten bij Storkie viert een feestje

Middenbouw - Groep 3, 4 en 5

Kleurplaat Tante Ben

Kleurplaat Verliefd

Woordweb bij Tante Ben

Powerpoint bij Astra op ontdekking

Bovenbouw - Groep 6, 7 en 8

De Grote Paarse Vrijdag Spelhow

Scoreformulier

Zoals ik Ben

Ga naar Vimeo om Zoals ik Ben te kijken.
Het wachtwoord is: zoalsikben

Materiaal voor leerkrachten

Handleiding voor leerkrachten

Voorbeeldbrief voor ouders / verzorgers

Klik hier om de voorbeeldbrief te downloaden.

Meer informatie voor leerkrachten

Ga naar de pagina voor leerkrachten voor tips, tricks en inspiratie.

Paarse Vrijdag is een geregistreerd merk van Federatie COC Nederland