Meteen naar de inhoud

De Grote Paarse Vrijdag Spelshow - Onderbouw

In De Grote Paarse Vrijdag Spel Showshow leren kinderen op een toegankelijke manier van alles over genderrolpatronen,regenbooggezinnen en de lhbti+- gemeenschap, aan de hand van het thema ‘Jezelf zijn is een feestje!’ De Spel Show biedt

YouTuber Bappie Kortman en actrice Eline van Gils gaan in gesprek met kinderen en stellen daarbij achtereenvolgens de volgende vragen:

(1:15-2:30) Met wie woon je allemaal samen? Ken je iemand die twee papa’s of twee mama’s heeft?

(2:35-3:55) Kan iedereen op iedereen verliefd worden?

(3:58.5:03) Wat betekent het eigenlijk, als iemand helemaal zichzelf kan zijn?

(5:05-7:39) Wat vind je leuk om mee te spelen? Kan iedereen daarmee spelen?

Na het kijken van de Spel Show kun je met de leerlingen in gesprek over bovenstaande vragen. Je kunt er ook voor kiezen het filmpje te stoppen op de tijdscodes en de vragen per onderdeel klassikaal te bespreken.

Wil je meer tips om gender-en seksuele diversiteit te bespreken in de klas? Klik hier voor het leerkrachtenwerkboekje.

Wil je aan de slag met deze onderwerpen in de klas? Klik hier voor de lesbrieven voor de onderbouw.